Facebook Ads

Tilføj ny omsætning til din forretning med Facebook Ads

Facebook ads og Instagram Ads er annonceplatforme der kan bruges til at skaffe nye kunder og til at få kunder med et forudgående kendskab til at købe det produkt eller den service din forretning yder. Med 2.8 milliarder aktive brugere pr. måned, sidder Facebook på en uhyre stor mængde data og information, som kan anvendes til virksomhedens fordel. Tag ikke fejl, Facebook er gode til at tjene penge, og derfor synes vi det er vigtigt at tilgangen er kritisk, så der optimeres til ny omsætning i stedet for omsætning du havde fået alligevel. Det giver bare ikke mening at betale for noget man havde fået alligevel.

Vil du samarbejde med os?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig.

Marketingfabrikken squares
Marketingfabrikken squares

Marketingfabrikkens tilgang til Facebook Ads

Vores tilgang til Facebook Ads og Instagram Ads er enormt kritisk. Vi ved at disse platforme er dygtige til at præsentere ekstremt flotte resultater, og vi ved også at virksomhedsejere og marketingmanagere ofte sidder ude bag skærmen og undrer sig over hvorfor de flotte tal som Facebook Ads manageren viser, ikke afspejles i den reelle omsætning for virksomheden. Her har vi fundet en enormt kritisk og holistisk tilgang til Facebook Ads annonceringen, som gør at vi altid kan se om arbejdet reelt bærer frugt. Når vi siger vi, mener vi ikke kun Marketingfabrikken, men også vores samarbejdspartner der ejer den konto vi arbejder i. Hos os, får i ikke blot en flot og autogeneret PDF-rapport for enden af hver måned. Hos os arbejder vi ud fra et fælles dashboard med en fælles målsætning, der sikrer at der altid er kontrol over hvor mange penge der tjenes og hvor mange penge der bruges.

Ebbe Kjær Skau fra Marketingfabrikken
Ebbe er Head of Paid Social og Partner i Marketingfabrikken. Han har siden 2014 arbejdet og nørdet med Google Ads og sidenhen har han specialiseret sig i Facebook Ads og Paid Social. Ebbe, og resten af Marketingfabrikken, arbejder i dag med alt fra små og lokale konti, til store nationale såvel som internationale annoncekonti.

Facebook Ads

Effektiv annoncering på Facebook Ads er ikke nemt. Dataindsamling bliver mere og mere besværligt, og når dataindsamling er grundlaget for en god analyse, der fører til god optimering, bliver optimeringsprocessen helt automatisk mere besværlig. Derfor har vi i Marketingfabrikken udviklet en tilgang og skabt et overblik, der gør, at vi nemt kan monitorere dine Facebook Annoncers reelle performance og hvor meget platformen faktisk er værd for din samlede forretning.

Facebook Ads er en af de platforme der smitter enormt meget af på andre platforme. Det vil sige at folk kan blive præsenteret for din forretning på Facebook første gang, og derefter blive målrettet af andre platforme såsom Google Ads, eller der kan foretages søgninger på Google hvor din forretning dukker op organisk. Disse synergier skal skabes og udnyttes, og hos Marketingfabrikken har vi en helt særlig og holistisk måde at gribe netop dette an på, uden at vi gør det til kvantefysik. Der er ingen vej udenom at det er en nørdet proces, men vi holder jer i hånden og har solid erfaring i porteføljen for hvordan vi kan gribe det an for jer.

Se også: Facebook markedsføring

Instagram Ads
Instagram Ads er ejet af Facebook, og er helt automatisk en del af pakken hos Marketingfabrikken når man samarbejder med os omkring Facebook Ads. Instagram Ads administreres fra det samme interface som Facebook, og i mange tilfælde er Instagram helt automatisk et sted man får vist sine annoncer, når man annoncerer gennem Facebook Ads Manager.

Instagram Ads er mere end bare kagebilleder og strandture. Instagram er en kæmpe platform med mange placeringer og annonceformater. Både billede og video har effekt, og kan distribueres på Instagram Stories, Instagram Feed, Instagram Explore etc.

Hos Marketingfabrikken, har vi mange års eksperterfaring med annoncering på Instagram Ads, og sætter en dyd i at få det bedste ud af platformen for dem vi samarbejder med.

Vi forholder os kritisk til Facebook og Instagram

Vores tilgang til Facebook er bygget op omkring anerkendt best practice, dog har vi ændret lidt ved den generelle tilgang for at gøre tallene mere realistiske for din forretning. Det har vi gjort fordi vi hellere vil forholde os til pessimistiske tal end optimistiske tal. Hvis vi kan lave en god forretning på pessimistiske tal, er den reelle forretning kernesund. Vi er altid opdateret på de seneste muligheder, og er også altid kritiske overfor netop de seneste muligheder. Bare fordi det er muligt, betyder det ikke at det er det rigtige at gøre for din forretning. Det er et spørgsmål om hvor mættede andre velsmurte kanaler er, hvor stort et budget vi arbejder med og hvor aggressiv strategien er. Hvo intet vover, intet vinder – vi er klar på at teste tingene af, og tester altid tingene af, men vi er absolut kritiske overfor de tal der præsenteres for os, fordi vi ved, at der sidder en tech-gigant i den anden ende, hvis hovedinteresse ikke nødvendigvis er i din forretnings favør.

Hos Marketingfabrikken er vi drevet af mennesker og det er vores Facebook konti også. Vi anvender selvfølgelig Aritificial Intelligence (AI) og Machine Learning (ML) i det omfang det giver mening og i det omfang det er best practice. Ofte kommer hele AI aspektet til at lyde enormt komplekst, men det er faktisk ret simpelt at slå funktionerne til. Det at køre en konto datadrevet, er ikke noget man behøver betale et bureau for. Det er den manuelle proces bag at træffe beslutninger omkring hvordan vi manipulerer AI til din forretnings fordel der er pengene værd.

Disse beslutninger træffes med et holistisk perspektiv. Vi ser aktivt på flere kanaler adgangen, og vurderer hvordan de forskellige indsatser påvirker den overordnede omsætning eller lead generering. Det er sådan vi skaber synergierne og det er sådan vi vækster jeres forretning.