Søgemaskineoptimering (SEO)
Søgemaskineoptimering sikrer dig synlighed på Google
Med søgemaskineoptimering kan din virksomhed imødekomme et erkendt behov fra potentielle kunder. Google er ubetinget den største søgemaskine derude, og det er også den platform vi hos Marketingfabrikken arbejder overvejende med – men vores arbejde giver naturligvis også gevinster på andre søgemaskiner såsom Bing, Yahoo, DuckDuckGo mv.
Hos Marketingfabrikken har vi stor erfaring med søgemaskineoptimering, og vi har udarbejdet et framework, der giver alt fra små og lokale virksomheder til store internationale virksomheder høj synlighed på Google.
- SoMe annoncering
- Google Ads
- Hjemmeside og webudvikling
Vi udnytter synergier mellem
Hvorfor er søgemaskineoptimering vigtigt?
Søgemaskineoptimering er vigtig, fordi vi gerne vil først i køen på udvalgte søgeord, der kan trække potentielle kunder til ens hjemmeside. Regnestykket er simpelt; jo bedre ranking (placering), jo flere besøgende kommer ind på hjemmesiden.
Dernæst imødekommer vi et såkaldt ‘erkendt behov’, når vi som virksomhed bliver fundet på Google. Altså, hvis en given potentiel kunde søger på “køb toyota reservele”, og din virksomhed sælger reservedele til biler, så er det naturligvis godt at ligge højt placeret på Google ved den søgning. Dertil kommer hvordan din virksomhed er repræsenteret ved søgningen, så det også er attraktivt at klikke sig ind til netop din webshop.
Præcis hvilke søgeord der er relevante for dig og din virksomhed, analyserer vi os frem til med en søgeordsanalyse, hvor vi ud fra en dialog med dig om din forretning gennemgår hele det potentielle ‘marked’, udarbejder en liste af søgeord og prioriterer den ud fra den plan, vi har lavet for din forretning.
Søgemaskineoptimering er summen af mange ting
Når der arbejdes med søgemaskineoptimering er der en lang række opgaver, der er med til at definere om det er din – eller en konkurrents – side, der stryger til tops på Google.
Vores arbejde består typisk i en solid blanding af analysearbejde, tekstarbejde, teknisk arbejde, linkbuilding, hastighedsoptimering, brugeroplevelsesoptimering (UX) og alt midt i mellem og udenfor.
Enhver case er nemlig forskellig fra hinanden, og hvor vi skal starte afhænger af præcis din virksomheds situation og menneskelige ressourcer.
Brugeren først – Søgemaskinen bagefter
Helt fra starten af har Marketingfabrikken haft en tilgang der sætter brugeren først, og robotterne bagefter. Vores fornemste opgave er nemlig at forstå hvad brugeren tænker, hvordan brugeren agerer og hvad brugere ønsker at opnå. Når vi gør det korrekt, kan vi også lave langt bedre søgemaskineoptimering for en side, da vi så – helt på linje med Googles formål – bedst muligt kan imødekomme brugeren, og give dem det, de vil have.
Ud fra denne forståelse kan vi i langt bedre grad få lavet gode tekster, som er læsbare for brugeren (der ikke meget, der er værre at læse end en dårlig SEO-tekst), og som på en letforståelig facon leverer den information, brugeren søger. Det giver os også muligheden for i langt bedre grad at strukturere de landingssider, brugeren skal ind på, så vi kan sikre at brugeren finder præcis de ting, brugeren leder efter. På den måde opnår vi det, vi allerhelst vil, at give brugeren det vedkommende vil have – og er det i koeksistens med din virksomheds formål, såsom at sælge et produkt i din webshop, er cirklen fuldendt.