Tracking

Få styr på dine data og mål effekten af din markedsføring

Tracking er fundamentet for online markedsføring. Tracking gør, at vi kan måle effekten af vores arbejde og dermed optimere mod de rigtige KPI’er. Hvis du ikke har styr på din tracking, risikerer du at træffe beslutninger på en forkert baggrund. Hos Marketingfabrikken arbejder vi med en holistisk tilgang til tracking, hvor vi sikrer, at dine data er valide, opdaterede og giver dig reel indsigt i din forretnings performance – på tværs af platforme.

Vil du samarbejde med os?

Udfyld formularen, så kontakter vi dig.

Marketingfabrikken squares
Marketingfabrikken squares

Marketingfabrikkens tilgang til tracking

Vores tilgang til tracking bygger på transparens, kvalitet og fremtidssikring. Vi ved, at tracking i dag er væsentligt mere komplekst end tidligere, og derfor har vi gjort det til en vigtig opgave at sikre, at du som virksomhed har den rette opsætning – både ift. teknologi og lovgivning.Efter ændringer som iOS14+ og Googles Privacy Sandbox er det ikke længere nok blot at smide et par scripts på hjemmesiden.
Vi arbejder derfor med:
  • Server-side tracking: Med server-side tracking får du markant bedre datakvalitet og en højere grad af datasikkerhed. Vi bruger bl.a. Stape.io til opsætning via Google Tag Manager.
  • Google Consent Mode V2: En moderne tilgang til cookiehåndtering, hvor vi – også ved afvisning af cookies – stadig kan måle transaktioner via anonymiserede pings.
  • Enhanced Conversions og Conversion API: Vi sikrer, at dine platforme som Google Ads og Meta Ads stadig kan optimere dine kampagner – på baggrund af first-party data.
  • CMP-integration: Vi arbejder med populære consent management platforme som Cookiebot og Cookie Information, og sørger for, at din samtykkehåndtering overholder gældende lovgivning.
Simon er Head of Paid Search og Partner i Marketingfabrikken. Han har siden 2014 været all in på databaseret annoncering gennem Google Ads, og han har været med hele vejen i udviklingen af datasikkerhed, de krav der stilles og hvordan man tracker sin indsats.

Hvorfor er tracking vigtigt?

Hvis du annoncerer uden at vide, hvad du får ud af det, risikerer du at bruge penge uden effekt. Korrekt tracking er det, der gør dig i stand til at måle effekten af dine indsatser og optimere på det, der virker.
Men tracking er også forudsætningen for, at dine platforme – som Google og Facebook – rent faktisk kan lære, hvem dine kunder er. Uden korrekt tracking mister dine algoritmer deres styrke. Det er derfor, vi ser tracking som en direkte driver for performance og vækst.

Vi hjælper dig hele vejen

Tracking skal ikke være en sort boks. Vi rådgiver dig i hele processen, og vi hjælper både med planlægning, opsætning og løbende vedligehold – uanset om du er webshop, service eller B2B-virksomhed.
Vi sikrer, at dine dashboards viser reelle data, og at dine kanaler arbejder sammen om ét fælles mål. Og vi gør det i tæt samarbejde med dig – ikke kun som teknikere, men som strategiske sparringspartnere med fokus på vækst.